Butelki z recyklingu bohaterami spotu reklamowego Coca-Coli

Brytyjski oddział koncernu Coca-Cola (Coca-Cola Great Britain) stworzył pierwszy spot  reklamowy  Coca Coli wykonany wyłącznie ze 100% zrecyklowanych opakowań. Love Story autorstwa agencji Ogilvy i Mather Berlin opowiada historię dwóch butelek, które zakochują się w sobie w trakcie kolejnych spotkań, gdy po każdorazowym zużyciu trafiają do recyklingu i zostają przetworzone w nowe butelki. Celem reklamy jest zachęcenie ludzi do recyklingu oraz pokazanie, w jaki sposób butelki z tworzyw sztucznych można wykorzystać do produkcji kolejnych plastikowych opakowań.

 

Aedamar Howlett, dyrektor marketingu w Coca-Cola Great Britain, tłumaczy: „Piękno ‚Love Story’ polega na tym, że przypomina ona ludziom o wartości naszych opakowań, ponieważ można je wielokrotnie przetwarzać w kolejne opakowania. Wszystkie nasze opakowania są od pewnego czasu odnawialne w 100%. Kosztująca miliony funtów kampania pokazuje, jak poważnie traktujemy zachęcanie ludzi do recyklingu, by osiągnąć nasz cel – odzyskanie wszystkich naszych butelek”.

Spot reklamowy Coca Coli  został wykonany wyłącznie ze zrecyklowanych materiałów – głównie z opakowań produktów Coca-Cola. Jej twórcami był duet grafików z Berlina, Cris Wiegandt i Lacy Barry (Cosmopola), którzy w trakcie produkcji zużyli ponad 1500 butelek i puszek z napojami Coca-Cola, Fanta, Sprite, Smartwater oraz Honest.

28 lipca br. spot reklamowy  Coca Coli miał premierę w brytyjskiej telewizji i przez całe lato będzie pokazywana w kinach oraz za pośrednictwem mediów cyfrowych i społecznościowych. Pomysłodawcy spodziewają się, że do końca roku filmik promujący recykling obejrzy 35 mln Brytyjczyków.

Nowa reklama stanowi część nowej strategii opakowań odnawialnych firmy Coca-Cola Great Britain, która chce odzyskiwać i ponownie przetwarzać wszystkie butelki po swoich napojach, a także podwoić do 2020 r. poziom recyklingu butelek z PET z 25% do 50%. To największa w dotychczasowej historii firmy kampania marketingowa dotycząca recyklingu; składają się na nią dodatkowo aktywności na festiwalach i wydarzeniach muzycznych, podczas których Coca-Cola będzie promowała działania recyklingowe wśród kolejnych 6 mln ludzi.

Komentarze zostały zablokowane.